Centrum Diagnozy i Terapii. Agnieszka Tchórz-Dytko
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
www.centrum-eureka.pl
Dzieci

Dzieci

potrzebują szerokiego oddziaływania
więcej
SI

SI

Integracja Sensoryczna
więcej
Johansen

Johansen

więcej
Tomatis

Tomatis

więcej
WWR

WWR

Wczesne Wspomaganie Rozwoju
więcej
Diagnoza
Punktem wyjścia do pracy z dzieckiem jest jego całościowe poznanie.
więcej
Terapia
Dysponujemy różnymi metodami służącymi w usprawnianiu funkcji psychofizycznych.
więcej

KOLD

Temat: Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLD

– test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
Prowadzący:
dr Joanna Gruba, mgr Martyna Polczyk
 
Forma: Warsztat/szkolenie
Termin:
08 września 2018 ( Sobota)
 
Godziny zajęć: 9:00-17:00 (9 godzin dydaktycznych) WYDŁUŻONE O 1 GODZINĘ
Miejsce:
EUREKA CDiT ul. Mikołowska 2E, 43-173 Łaziska Górne
 
Cena:
350 zł od osoby 
– szkolenie odbędzie się przy minimalnej grupie 15 uczestników
 
Organizator:
EUREKA Centrum Diagnozy i Terapii
----
Wydawnictwo Komlogo, ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice,
www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71
 
   
 
Prowadzący:
­     dr Joanna Gruba: doktor nauk humanistycznych, absolwentka pedagogiki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Śląskim, logopedii i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Opolskim oraz informatyki szkolnej na Uniwersytecie Śląskim Jest autorką i współautorką narzędzi diagnostycznych oraz licznych książek naukowych i dydaktyczno-naukowych. Była również kierownikiem projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – www.fonem.eu, www.encyklopedialogopedii.pl, www.czytamipisze.pl.
­     mgr Martyna Polczyk:absolwentka filologii polskiej (studia I i II stopnia), logopedii (studia podyplomowe) i neurologopedii (studia podyplomowe) na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Pracuje jako neurologopeda i nauczyciel języka polskiego.
 
Dla kogo przeznaczony jest warsztat?
Warsztat adresowany jest logopedów, którzy chcą dokonać oceny rozwoju mowy dziecka w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.
 
Tematyka:
Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLDsą testem służącym do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Obecnie w Polsce dostępnych jest wiele logopedycznych narzędzi diagnostycznych, jednak najczęściej są to narzędzia niewystandaryzowane, czyli kwestionariusze badania. Ponadto dostępne narzędzia obejmują zazwyczaj jeden przedział wiekowy, najczęściej jest to okres przedszkolny, rzadziej wczesnoszkolny. Wiele narzędzi diagnostycznych skupia się głownie na diagnozie artykulacji pomijając inne istotne obszary mowy.
 
KOLD jest pierwszym polskim testem logopedycznym służącym do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Badanie KOLD-em obejmuje 12 grup wiekowych w następujących obszarach: rozumienie mowy, nadawanie mowy, reakcje słuchowe, narządy mowy, artykulację i sprawność narządów artykulacyjnych (od 2 roku życia) oraz umiejętności pragmatyczno-społeczne (od 3 roku życia). Konstrukcja testu umożliwia szybką i sprawną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.
Więcej o teście KOLD – czytaj więcej …

Program szkolenia:
  1. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka na tle innych narzędzi do diagnozy logopedycznej
  2. Teoretyczne podstawy KOLD-a
  3. Własności psychometryczne KOLD-a
  4. Charakterystyka i struktura kart wchodzących w skład testu (KOLD-A, KOLD-W, KOLD-P)
  5. Charakterystyka pomocy wchodzących w skład testu KOLD
  6. Badania uzupełniające diagnozę logopedyczną
  7. Procedura badania, sposoby pozyskiwania danych
  8. Analiza wypowiedzi dziecka, zapis wad wymowy
  9. Interpretacja wyników o charakterze jakościowym i ilościowym
  10. Podsumowanie badań, profil, wnioski diagnostyczne, badania dodatkowe
  11. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
    – analiza przypadku
    - formułowanie opinii diagnostycznej
  12. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolny
    – analiza przypadk
    - formułowanie opinii diagnostycznej
  13. KOM-Kod – komputerowe wsparcie diagnozy KOLD