Aktualności
W związku z ogłoszeniem pandemii i stanem zagrożenia epidemicznego w kraju informujemy, że zgodnie z wytycznymi rządowymi w okresie od 16 do 25 marca 2020 r. nasza placówka pozostanie otwarta (zdalnie)w godz.9.00-17.00.
Zaistniała sytuacja wymuszona zostaje potrzebą działań profilaktycznych i organizacyjnych dostosowanych do aktualnej sytuacji epidemiologicznej, celem ochrony zdrowia społecznego.
Informujemy, że placówka świadczyć będzie zdalne usługi konsultacyjne w okresie od 16 do 25 marca, obejmujące pełne wsparcie w zakresie postępowania z pacjentami i pracy prowadzonej przez rodziców w domu.
Dla pacjentów objętych programem WWR konsultacje te będą nieodpłatne.
pozdrawiamy
Metod fizjoterapii jest wiele, a jedną z nich jest metoda NDT-Bobath.
Metoda Bobath pomaga we wszechstronnym rozwoju między innymi tym niemowlętom, które mają kłopoty z napięciem mięśniowym, asymetrię ułożenia, albo urodziły się przedwcześnie, i by dogonić rówieśników, potrzebują odpowiedniej stymulacji.
Metoda NDT-Bobath to – w dużym skrócie – sposób usprawniania małych (i dużych) pacjentów po przebytym udarze mózgu lub innych urazach mózgowo czaszkowych. Rehabilitacja dziecka w czasie sesji z terapeutą podczas stosowania metody Bobath oraz stosowanie się do jego zaleceń podczas codziennej opieki nad dzieckiem pomaga we wszechstronnym rozwoju między innymi tym niemowlętom, które mają kłopoty z napięciem mięśniowym, asymetrię ułożenia, albo urodziły się przedwcześnie, i by dogonić rówieśników, potrzebują odpowiedniej stymulacji.
Metoda NDT-Bobath: nadać ruchom właściwy kierunek
Główne zasady usprawniania według koncepcji NDT-Bobath obejmują:
-
hamowanie nieprawidłowych odruchów,
-
wyzwalanie ruchów jak najbardziej zbliżonych do prawidłowych,
-
wpływanie na nieprawidłowe napięcie mięśni poprzez podwyższanie obniżonego napięcia i obniżanie napięcia wzmożonego,
wykorzystywanie i utrwalanie prawidłowych ruchów podczas codziennych czynności – zabawy, kąpieli, zabiegów pielęgnacyjnych.
Terapeuta ćwiczy całe ciało dziecka, a nie porusza wybranymi kończynami. Dzięki temu dostarcza odpowiednich doznań czuciowych i ruchowych, a dziecko jest dynamicznie aktywizowane.
Pomoc przy wykonywaniu ruchu powinna być taka, aby zapewniała maksymalny i aktywny udział dziecka, a jednocześnie nie wywoływała nieprawidłowych odpowiedzi wynikających ze zbyt dużego wysiłku czy stresu.
Każdy ruch jest odpowiednio przygotowywany i połączony z przemieszczaniem ciężaru ciała i środka ciężkości. Rodzaj, tempo i rytm ćwiczeń dobiera się indywidualnie. Podczas ćwiczeń dziecko nie powinno płakać, gdyż płacz zmniejsza skuteczność działań terapeutycznych oraz powinno mieć zapewnione pełne poczucie bezpieczeństwa, co warunkuje osiągnięcie współpracy i akceptacji z prowadzącym ćwiczenia.
Mimo, że zajęcia prowadzi się najczęściej indywidualnie, ich celem jest zawsze przygotowanie dziecka do uczestniczeni w normalnym życiu rodzinnym i społecznym. To indywidualne podejście daje możliwość uwzględnienia potrzeb psychologicznych dziecka, stopnia jego sprawności, występujących zaburzeń, warunków rodzinnych i środowiskowych.
Akceptowane formy płatności
- BLIK > www.blikomania.pl
- PIN
- Zbliżeniowo
Uzależnienia od elektroniki wśród dzieci i młodzieży - diagnoza leczenie i profilaktyka.
Uzależnienia elektorniki wśród dzieci i młodzieży - diagnoza leczenie i profilaktyka.
. . .
Na szkoleniu zapoznany się:
- z możliwościami i zagrożeniami w Sieci.
- sposobami postępowania z uczniem zagrożonym uzależnieniem behawioralnym i jego rodzicami.
Szkolenie obejmuje również:
- przegląd uzależnień nie chemicznych,
- podstawowa wiedzą na temat potrzeb dzieci i młodzieży,
- praca z osobami uzależnionymi od komputera i Sieci,
- sposoby radzenia sobie z napięciem, którego efektem są samookaleczenia i kompulsje seksualne,
- hazard i pieniądze w życiu młodego człowieka,
- profilaktyką uzależnień behawioralnych.
W ramach szkolenia przedstawimy i opiszemy narzędzia oraz kryteria diagnostyczne.
Omówimy sposoby pracy terapeutycznej oraz ich czynników chroniących.
Szkolenie dla Pedagogów i Psychologów
KIEDY
- 1.02.2020 - sobota, od 9:00 do 17:00
GDZIE
EUREKA CDiT, Łaziska Górne, ul. Mikołowska 2E
CENA
OFERTA LAST MINUTE
- Zadzwoń ( + 48 693 003 944 ) lub wyślij mejla ( kontakt@centrum-eureka.pl) aby poznać cenę
– Szkolenie obejmuje materiał szkoleniowy, certyfikaty, przerwę kawa/herbata, udział w 1 dniowym szkoleniu
ZAPISY
mejlowo: kontakt@centrum-eureka.pl w temacie "szkolenie behawioralne"
telefonicznie: +48 693 003 944
mgr Monika Pleszewska
Specjalista Psychoterapii Uzależnień (nr SP/1213/2016)
1. Rozpoczęcie warsztatu i przedstawienie planu.
2. Przegląd uzależnień niechemicznych.
3. Podstawowa wiedzą na temat okresu rozwojowego dojrzewania, kryzysu i buntu nastolatka, potrzeb dzieci i młodzieży.
4. Powiązanie potrzeb z uzależnieniem.
5. Przedstawienie schematu zachowań nałogowych.
6. Testy diagnostyczne w zakresie używania komputera i sieci.
7. Testy dla osób patologicznie grających (hazard).
8. Praca z osobami uzależnionymi od komputera i Sieci. Ćwiczenia praktyczne w oparciu o arkusze pracy używane w pracy z osobami młodymi. Odegranie przykładowej sesji diagnostycznej i jednej z kolejnych w pracy z dzieckiem i rodzicami.
9. Sposoby radzenia sobie z napięciem, którego efektem są samookaleczenia i kompulsje seksualne.
10. Hazard i pieniądze w życiu młodego człowieka.
11. Profilaktyka uzależnień behawioralnych. Przeprowadzenie zajęć przykładowych.