Terapia Integracji Sensorycznej
Metoda Integracji Sensorycznej to jedna z form pracy z dziećmi zgłaszającymi problemy natury społeczno-emocjonalnej oraz szkolnej.
Jej twórczynią była dr Jane Ayers, która uważa, że „integracja sensoryczna to proces neurologiczny organizujący wrażania płynące z ciała i środowiska, w taki sposób by mogły one być użyteczne do celowego działania”.
Prawidłowy odbiór bodźców zmysłowych (wzrokowych, słuchowych, przedsionkowych, dotykowych, propriocetywnych, węchowych i smakowych) pozytywnie wpływa na kształtowanie się umiejętności psychofizycznych.
Z kolei wszelkie nieprawidłowości w tym zakresie prowadzą do powstania dysfunkcji, wpływając negatywnie na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalno-społeczny (Przyrowski, 2001).
Jest to metoda pozwalająca wychwycić wszelkiego rodzaju nieprawidłowości na poziomie poszczególnych zmysłów i tak dopasować ćwiczenia, aby ukształtować odpowiednią reakcję na bodziec zmysłowy.
Terapia Integracji Sensorycznej odbywa się w specjalnie wyposażonych salach terapetycznych, które zjadują się w budynku centrum.
Jej twórczynią była dr Jane Ayers, która uważa, że „integracja sensoryczna to proces neurologiczny organizujący wrażania płynące z ciała i środowiska, w taki sposób by mogły one być użyteczne do celowego działania”.
Prawidłowy odbiór bodźców zmysłowych (wzrokowych, słuchowych, przedsionkowych, dotykowych, propriocetywnych, węchowych i smakowych) pozytywnie wpływa na kształtowanie się umiejętności psychofizycznych.
Z kolei wszelkie nieprawidłowości w tym zakresie prowadzą do powstania dysfunkcji, wpływając negatywnie na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalno-społeczny (Przyrowski, 2001).
Jest to metoda pozwalająca wychwycić wszelkiego rodzaju nieprawidłowości na poziomie poszczególnych zmysłów i tak dopasować ćwiczenia, aby ukształtować odpowiednią reakcję na bodziec zmysłowy.
Terapia Integracji Sensorycznej odbywa się w specjalnie wyposażonych salach terapetycznych, które zjadują się w budynku centrum.